Imorse lämnade vi Bangkok för Ho Chi Minh. Ett alldeles perfekt beslut enligt mig!

Jag planerar att göra ett inlägg om varje stad vi besökt väl hemma igen så ni får hålla till godo med det lilla så länge.

Bangkok bjöd på mer alkohol och bakfyllor än planerat, lite sex, tatueringar och massage, men även någon form av tacksägelse-festival med thailändska lyktor, ett stort köpcentrum och klubbgatan.

Imorse var det dock ordentlig turisting som gällde med armar och ben täckta gick vi en sväng till Grand palace...

... I all sin glans. Ytterväggarna var utsmyckade med vackra stenar och guldfärg, medan innerväggarna pryddes av handmålade vackra bilder.

Ett ställe på hela området var folktomt, kanske inte lika festligt som mot templet men jag måste medge att dessa brudar gör ett toppenjobb med att hålla mig nöjd även utan guld och vackra stenar.

Men nu ligger vi på ett hotellrum i Vietnam istället. Resan hit var rent praktiskt en katastrof och total röra vilket resulterade i än mer stress än normalt med mig i flygsituationer. För att lugna mina nerver läste jag dock ut Flickan och skammen och påbörjade efterföljaren En riktig våldtäktsman. Två helt fantastiska böcker som jag hoppas att fler läser och som jag antagligen kommer skriva ett eller flera inlägg om framöver.

Nu blir det dock sängen för mig och antagligen väntar en spännande morgondag!

Kommentera

Publiceras ej